Notícies

Primer curs de Movem Castelldefels

By 20 julio 2016No Comments

COMPROMÍS AMB L’ENSENYAMENT PÚBLIC I DE QUALITAT.

És hora de fer balanç del curs 2015-16, el primer que MOVEM CASTELLDEFELS s’ha fet càrrec de la Regidoria d’Ensenyament en l’actual legislatura. I d’antuvi val a dir que no ha estat gens fàcil, com es va constatar durant el Debat d’Ensenyament celebrat el 24 de febrer. El tancament d’aules de P3 que aleshores s’intuïa i contra el que ja es lluitava, i que finalment (malgrat les nombroses veus que arreu de Catalunya proposaven solucions alternatives) s’ha convertit en una trista realitat, és una mostra punyent del que ha estat i segurament serà la tònica general en matèria d’ensenyament a tot Catalunya i també a la nostra ciutat per part dels sectors més progressistes: la lluita contra un model d’actuació en el que la Generalitat prima l’ensenyament privat sobre el públic. És aquest el signe que li ha tocat -i li tocarà- a la nostra regidoria.

No obstant això, el desbloqueig de la situació en què es trobava la construcció del quart institut i l’ampliació de l’Escola d’Adults, així com la continuada implicació en el dia a dia dels nostres centres, constitueixen petits grans èxits que han d’alimentar l’entusiasme necessari per a aquesta “lluita contra corrent” a què, en un acte de responsabilitat política amb els seus ideals, es veu abocat MOVEM CASTELLDEFELS, en aquest cas la Regidoria d’Ensenyament.

Precisament en el citat debat ja van aparèixer alguns temes que seran autèntics reptes per als propers cursos: la massificació de les aules de secundària, l’assoliment d’un mapa escolar més racional o la necessària deriva cap a un nou model educatiu (més estimulant i que alhora incrementi el foment dels valors). Temes tots ells que no són competència municipal, però que és a la comunitat educativa de la nostra ciutat a qui, òbviament, toquen més de prop. I com que en l’ADN de MOVEM CASTELLDEFELS hi figura com a component bàsic la participació, ens caldrà a tots (AMPA’s, equips directius, alumnes, professors/es…) implicar-nos en aquesta feixuga però il·lusionant tasca.